چگونه ویژگی‌های شخصیتیِ خوب را در خودتان ایجاد کنید؟
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید كارمن به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه است
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان
مطالب علمي و آموزنده و جالب
به اشتراك گزاري انواع مطالب علمي و آموزنده و جالب براي همه




 

چگونه ویژگی‌های شخصیتیِ خوب را در خودتان ایجاد کنید؟

اگر واقعا می‌خواهید ویژگی‌های شخصیتی خوب را در خودتان پرورش دهید، گام‌های زیر را دنبال کنید:

ارزش‌های بنیادین خود را تعریف کنید

تعیین ارزش‌های بنیادین

با مشخص‌کردن ارزش‌های خود برای زندگی حرفه‌ای و شخصی‌تان، بفهمید چه چیزی برای شما از همه مهم‌تر است. اینها اصولی هستند که پایه و اساس اولویت‌ها، انتخاب‌ها، اعمال و رفتارهای شما به‌حساب می‌آیند.

عادات خوب را تمرین کنید

یک یا دو مورد از ویژگی‌های شخصیتی خوبِ ذکرشده در بالا را انتخاب کنید و آن را برای چند هفته تمرین کنید. اقدامات لازم یا رفتارهای نشان‌دهنده‌ی این ویژگی را یادداشت کنید و آنها را در زندگی روزمره و تعاملات‌تان به‌کار ببرید. با بستن کِش به مچ دست‌تان یا استفاده از ترفندهای دیگر، این تمرین را به خودتان یادآوری کنید.


افرادی با همان ویژگی شخصیتی پیدا کنید

ارتباط با افرادی با ویژگی شخصیتی خوب

خودتان را با افرادی احاطه کنید که دارای همان ویژگی‌های شخصیتی موردنظر شما هستند. آنها به شما انگیزه می‌دهند و تشویق‌تان می‌کنند که این ویژگی‌ها را در خودتان ایجاد کنید. سعی کنید از افرادی که شخصیت ضعیفی دارند و تصمیمات بدی می‌گیرند، دوری کنید.

کمی ریسک کنید

برای رسیدن به هدف یا ارزش موردنظرتان، گام‌های کوچکی بردارید که شامل مقداری ریسک باشد. هنگامی که با احتمال شکست روبه‌رو می‌شوید و خودتان را در راه موفقیت به‌چالش می‌کشید، از نظر روانی و احساسی قوی‌تر و در برابر اصول‌تان متعهدتر خواهید شد.


خودتان را به‌چالش بکشید (از محدوده‌ی امن‌تان بیرون بیایید)

تعیین اهداف بزرگ

استانداردهای بالا و اهداف بزرگی برای خودتان تعیین کنید. بهترین را از خودتان انتظار داشته باشید و دائما برای آن تلاش کنید، حتی اگر در مسیرتان با موانع و شکست‌های گاه‌به‌گاه مواجه شوید. هر چالش موجبتقویت اعتمادبه‌نفس و آگاهی‌ شما می‌شود و باعث می‌شود شخصیت‌تان قوی‌تر شود.

درباره‌ی اصلاح خود، متعهد باشید

درک کنید که ساختن شخصیت‌تان، تلاشی مادام‌العمر است و کاری است که، هم در مسائل جزئی و هم در لحظات تعیین‌کننده‌ی زندگی‌تان باید آن را تمرین کنید. گاهی اوقات می‌توانید در ویژگی‌های شخصیتی موردنظرتان پیشرفت کنید، اما بعضی اوقات هم ممکن است درجا بزنید. با متعهدماندن به رشد شخصی و شناخت خودتان، شخصیت شما به‌طور طبیعی بهبود خواهد یافت، حتی ازطریق شکست‌ها.

به‌نظر شما مهم‌ترین و باارزش‌ترین ویژگی‌های شخصیتی کدام‌ها هستند؟ این ویژگی‌ها را در زندگی روزمره‌تان، اعم از زندگی خصوصی و کاری، چگونه منعکس می‌کنید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







یک شنبه 28 آبان 1396برچسب:, :: 2:3 بعد از ظهر ::  نويسنده : ali